A L L T O M C I T R O Ë N . I N F O . S E

Autojournal avslöjar: C4 Cactus med manuell växellåda

Posted in C4 Cactus by Peter H Svensson on 11/02/2014

C4 Cactus manuell

(Paris)

Den franska biltidningen l’Autojournal har publicerat en interiörbild på C4 Cactus med manuell växellåda. Fotografiet bekräftar de tidigare uppgifterna om att denna version av bilen får konventionella framstolar istället den uppmärksammade ”soffan”. Dessutom syns att den enklare versionen har en inte lika attraktiv finish.

För den som kört Citroën BX kan nya C4 Cactus påminna om gamla tider. Man använder sig av AquaBlade, d.v.s. att spolarvätskan fördelas genom torkarbladet istället för med separata munstycken på motorhuven.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zROGAwbp-Jg

Min erfarenhet från BX var att när det väl frusit i röret som gick längs torkararmen fick man vänta med att torka vindrutan till framåt vårkanten… Hoppas att det kommer fungera bättre i min C4 Cactus.

//Peter H Svensson

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fredde said, on 12/02/2014 at 17:29

    :-) Tänk….vi hade aldrig problem med att det frös i torkararmen på morsan och farsans CX……det funkade alltid perfekt det systemet…. Roligt om det kommer tillbaka :-)

  2. R said, on 13/02/2014 at 10:28

    Fryser det i röret så är det väl för dålig blandning av spolarvätskan. :)

  3. Allt om Citroën said, on 13/02/2014 at 13:44

    :-)

  4. Allt om Citroën said, on 13/02/2014 at 13:46

    Vad? Insinuerar du att jag är snål? *avslöjad och skäms* :-)

  5. R said, on 13/02/2014 at 19:44

    Om det kan vara någon tröst så fick jag byta spolarpump för två vintrar sedan för den hade frusit sönder en vinter när jag var bortrest över jul och nyår, jag trodde jag hade en bra blandning i men det blev ännu kallare än så just då en natt… :( Så det kan hända även den bäste. :)

  6. Allt om Citroën said, on 14/02/2014 at 22:27

    Usch, det är jag glad över att jag sluppit. Jag har intrycket av att biltillverkarna svetsar ihop karossen och bygger bilen i lager kring spolarvätskebehållaren. ;-)


Kommentera

